Det har vist seg att massasje er nyttig i behandlingen av en rekke plager, blant annet stresslidelser som hodepine, søvnløshet, høyt blodtrykk og ryggsmerte. Den kan også lindre muskel- og skjelettlidelser som gikt og vondt i ryggen, samt fordøyelsesproblemer som forstoppelse og stressrelaterte magesmerter.

Regelmessig massasje er det perfekte supplement til trening. Den hjelper folk som driver med trening som for eksempel løping, fotball, ballett, styrketrening m.m. til å holde seg fysisk, mentalt og følelsesmessig sunne. Den forbedrer deres prestasjonsevner ved å holde musklene så sterke og smidige som mulig, og den reduserer de ubehagelige bivirkningene som følger av intensiv trening, for eksempel stivhet og ømme muskler.

Det har vist seg at mental og fysisk helse er uatskillelige, og at massasje gjør sinnet roligere ved å få kroppen til å slappe av. Massasje reduserer den belastingen det er å være på post hele tiden og gir en følelse av velvære. Det er også klare bevis på at massasje kan hjelpe mot angst og depresjoner.

Lymfedrenasjemassasje har vist seg å kunne styrke immunforsvaret. Teknikken brukes også mot ødem, det vil si hevelser i ben og armer. Omtrent 25 % av alle kvinner som blir operert for brystkreft, utvikler ødem, og lymfedrenasjemassasje kan redusere dette problemet.